خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 09:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بدری:

عدم ثبات در تصمیم گیری‌ های اقتصادی موجب کوچ سرمایه گذار خواهد شد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق الساعه و لحظه ای آفت فعالیت‌های اقتصادی و پیش بینی پذیری در اقتصاد در کشور است.

صدیف بدری

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر مبحث پیش‌بینی پذیری در عرصه اقتصاد کشور، گفت: علم اقتصاد، علم پیشرفته ای است و دنیا نیز در تعریف علم اقتصاد به تجارب زیادی دست پیدا کرده است.

نماینده مردم «اردبیل،نیر،نمین و سرعین» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پشبرد دستاوردها در عرصه اقتصاد به یک روند مقبولی در بسیاری از کشورها رسیده است، تاکید کرد: به نظر بنده علم اقتصاد هم سایر علوم دیگر، قابل برنامه ریزی و پیش بینی پذیری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برنامه و پیش بینی پذیری لازم را در عرصه اقتصاد نداشته باشیم در کوتاه و بلند مدت کشور دچار مشکل خواهیم شد، بیان کرد: به موجب چشم انداز 1404 ،پیش بینی شده بود که ایران باید جزو پیشرفته ترین کشور در منطقه و خاورمیانه در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی شود. بنابراین این یک برنامه بلند مدت بوده و برنامه های 5 ساله توسعه از جمله برنامه های میان مدت کشور محسوب می شود. بنابراین همگی این برنامه ها بیانگر این است که ما باید در عرصه اقتصاد نیز همین برنامه ها را داشته باشیم تا به واسطه این برنامه ها اقتصاد پیش بینی پذیر شود.

وی با اشاره به تمرکز بر رشد 8 درصدی اقتصاد در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: این مسئله به خودی خود نمونه ای از پیش بینی پذیری اقتصاد است و به اعتقاد بنده ما باید برای همین موارد برنامه ریزی کرده و انها را ملاک عمل در پیش بینی پذیری اقتصاد قرار دهیم.

بدری با بیان اینکه تغییرات لحظه ای قوانین ما را از پیش بینی پذیری در عرصه اقتصاد دور می کند، ادامه داد: قوانین و آئین‌نامه ها و دستورالعمل‌های خلق الساعه و لحظه ای آفت  فعالیت‌های اقتصادی و پیش بینی پذیری در اقتصاد در کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذار در صوvت عدم برنامه ریزی در اقتصاد از سرمایه گذاری روی برمی‌گرداند، بیان کرد: عدم ثبات در تصمیم گیری های اقتصادی موجب کوچ سرمایه گذار خواهد شد. البته باید به این نکته هم تاکید کنم که تبادلات اقتصادی نیز می تواند به پیش بینی پذیری در اقتصاد نیز کمک کند که باید به این نکته نیز توجه داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 380829
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار